Walka z porzuconymi koszykami - tworzenie listy remarketingowej

Walka z porzuconymi koszykami – tworzenie listy remarketingowej

Rating: 5.0. From 4 votes.
Please wait...

Jednym z większych problemów sklepów internetowych są porzucone koszyki. Nic nie frustruje tak, jak wycofanie się klienta na ostatnim etapie lejka sprzedażowego. W końcu trafił na stronę, znalazł interesujący go produkt, dodał do koszyka i… wyszedł ze strony. Co zrobić aby zwiększyć szansę na uratowanie sprzedaży, w wydawać by się mogło, sytuacji beznadziejnej? Na ratunek przychodzą listy remarketingowe!

Remarketing to nic innego jak reklama dedykowana osobom, które już były na Twojej stronie internetowej. Może przybierać różną formę, od reklam tekstowych w wyszukiwarce, przez reklamy banerowe na innych stronach internetowych czy reklamy video. Możliwości jest naprawdę mnóstwo i zdecydowanie warto z nich korzystać. Aby osiągnąć sukces musisz pamiętać o tym, żeby dostosowywać komunikaty marketingowe do różnych grup odbiorców. Twoi klienci opuszczają Twoją stronę będąc na różnych etapach lejka sprzedażowego i potrzebują innych bodźców do powrotu na stronę i sfinalizowania zakupu. Dzisiaj skupimy się na ratowaniu porzuconych koszyków.

Jak utworzyć listę remarketingową na porzucone koszyki?

Do utworzenia takiej listy potrzebny Ci będzie podpięty i skonfigurowany Google Analytics oraz znajomość ścieżki zakupowej na Twojej stronie. Przykładowo ścieżka może wyglądać następująco:
-> www.twojastrona.pl/koszyk.html – dodanie produktu do koszyka
-> www.twojastrona.pl/potwierdzenie-zamowienia.html – potwierdzenie zamówienia
-> www.twojastrona.pl/podziekowanie.html – podsumowanie / podziękowanie za zamówienie

W powyższym przypadku wszystkie osoby, które wyświetliły adres www.twojastrona.pl/koszyk.html ale nie doszły do www.twojastrona.pl/podziekowanie.html możemy uznać za osoby, które nie dokończyły zakupu, czyli porzuciły koszyk. Musimy zatem utworzyć w Google Analytics nową grupę odbiorców, która będzie gromadzić takich użytkowników. Aby to zrobić, po zalogowaniu do panelu Analytics musisz przejść do:
1) Administracja -> Definicje list odbiorców -> Odbiorcy -> +Nowi odbiorcy.

nowi-odbiorcy-analytics

2) Po załadowaniu następnego okna powinieneś wybrać „Utwórz nowych”.

nowi-odbiorcy-analytics2

3) Pozostało już tylko utworzyć poprawny warunek:

nowi-odbiorcy-tworzenie-warunku

nowi-dobiorcy-tworzenie-warunku3

nowi-odbiorcy-tworzenie-warunku4

nowi-odbiorcy-tworzenie-warunku5

nowi-odbiorcy-tworzenie-warunku6

Tak przygotowaną listę możemy wykorzystać w kampaniach Google AdWords i zwiększyć dzięki temu szansę na domknięcie sprzedaży.

Rating: 5.0. From 4 votes.
Please wait...