wpiss

Jak dobrać słowa kluczowe?

Rating: 5.0. From 5 votes.
Please wait...

CO TO SĄ SŁOWA KLUCZOWE?

Słowa kluczowe (frazy kluczowe) to nic innego jak wyrażenia wpisywane w wyszukiwarkę internetową przez osobę szukającą informacji, usług lub produktów. Mogą to być wyrażenia ogólne, np. „buty” jak i bardziej szczegółowe – „piękne buty w niskiej cenie”.
Rzecz jasna, najkorzystniejszym scenariuszem dla osoby oferującej swoje produkty czy usługi, jest występowanie w wyszukiwarce na jak najlepszej pozycji dla jak największej liczby słów kluczowych, tak żeby jak najbardziej zwiększyła się szansa na to, że internauta trafi na naszą stronę.
Oczywiście słowa kluczowe nie są sobie równe – źle dobrane, nawet wypozycjonowane na pierwsze miejsca, mogę nie generować żadnego ruchu.

JAK DOBRAĆ SŁOWA KLUCZOWE?

Odpowiedni dobór słów kluczowych dla strony internetowej to bardzo ważny element pozycjonowania. W dużej mierze od niego zależy czy zainwestowane środki się zwrócą i przełożą na zyski czy stracimy tylko czas, pieniądze i nerwy.

W pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
– jakie produkty / usługi oferuję swoim klientom?
– czy prowadzę działalność lokalnie w mojej miejscowości / regionie czy ogólnopolsko a może swoją ofertę kieruję wyłącznie do klientów zagranicznych?

Jeżeli prowadzisz firmę lokalnie, np. salon kosmetyczny w Krakowie to nie ma sensu pozycjonować fraz na całą Polskę. Wówczas warto do frazy dodać miasto / region, w którym działa biznes, np.: „salon kosmetyczny Kraków”.

Zastanów się co wpiszą w wyszukiwarce osoby zainteresowane Twoimi produktami / usługami. Nie masz pomysłów? Popytaj znajomych – może okazać się, że pominąłeś kilka ważnych szczegółów.

Nie masz pomysłów na frazy kluczowe? Nie jesteś przekonany czy wyczerpałeś wszystkie możliwości? Skorzystaj z narzędzi:

1) Ubersuggesthttps://ubersuggest.io/

Ubersuggest jest bardzo prostym, intuicyjnym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych. Wystarczy wpisać frazę, która nas interesuje (1), jeżeli szukamy polskich słów kluczowych – wybrać Polish/Poland (2) i kliknąć suggest (3).
słowa kluczowe ubersuggest

2) Keyword Toolhttp://keywordtool.io/

Keyword Tool to bardzo podobne narzędzie do Ubersuggest. Analogicznie wpisujemy interesujące nas słowo kluczowe (1) ustalamy wyszukiwarkę (2) oraz język (3) i klikamy na ikonę wyszukiwania (4). W rezultacie otrzymujemy listę sugerowanych słów kluczowych. Przewagą Keyword Tool nad w/w narzędziem jest możliwość ustawienia wykluczających słów kluczowych (5). Dzięki temu możemy otrzymać bardziej dopasowane do naszych potrzeb wyrażenia (opcja uzupełniania wykluczających słów kluczowych pojawia się po wygenerowaniu listy fraz).

wyszukiwanie słów kluczowych

W tym momencie powinna powstać mniej lub bardziej rozbudowana lista słów kluczowych. Teraz trzeba przeanalizować listę i wybrać słowa kluczowe, na które warto się pozycjonować.
Najlepszym narzędziem do analizowania fraz jest Planer słów kluczowych – darmowe narzędzie, z którego może korzystać każdy posiadający konto Google.
Narzędzie powstało z myślą o reklamowaniu się z Google AdWords, jednakże doskonale sprawdza się również dla innych działań marketingowych (narzędzie jest dostępne pod adresem – https://adwords.google.pl/KeywordPlanner).
Planer słów kluczowych dzieli się obecnie na dwie sekcje:
– znajdź nowe słowa kluczowe – idealne do generowania i wyszukiwania nowych fraz kluczowych z wcześniej utworzonej listy,
– zaplanuj budżet i sprawdź dane słów kluczowych – wyświetla dane zaimportowanej listy fraz kluczowych.
adw
Z wykorzystaniem Planera słów kluczowych Google można między innymi określić średnią miesięczną liczbę wyszukań dla konkretnej frazy.

średnia miesięczna liczba wyszukań dla słów kluczowych

Jesteśmy również w stanie zbadać trendy wyszukań i sprawdzić jak często dane słowo wyszukiwane jest w konkretnym miesiącu. Jest to szczególnie istotne dla branż sezonowych.

trendy wyszukań

Dobierając frazy kluczowe nie kieruj się wyłącznie liczbą wyszukań. Często frazy bardziej szczegółowe, pomimo mniejszego ruchu w większym stopniu przekładają się na sprzedaż.

ILE FRAZ KLUCZOWYCH WYBRAĆ?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wiele zależy od budowy (stopnia rozbudowania) samej strony internetowej. Inne ilości fraz wchodzą w grę w przypadku dużych, rozbudowanych sklepów internetowych (nawet po kilka tysięcy fraz – pozycjonowanie long tail) a inna ilość w przypadku małych, lokalnych biznesów
(kilka – kilkanaście fraz).

Pamiętaj, że internauci coraz częściej szukają usług i produktów wpisując mocno rozbudowane frazy kluczowe. Nie skupiaj się na 2 – 3 wyrażeniach, działaj szerzej.

banerblog4
 

Rating: 5.0. From 5 votes.
Please wait...

Wyraź swoją opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *