adwords

Google AdWords – jak uruchomić pierwszą kampanię?

Rating: 4.4. From 7 votes.
Please wait...

Z dzisiejszego wpisu dowiesz się:

1) Co to jest Google AdWords i dlaczego jest Ci potrzebne?
2) Jak założyć konto Google AdWords?
3) Jak uruchomić pierwszą kampanię?

Co to jest Google AdWords i dlaczego jest Ci potrzebne?

Google AdWords to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych (reklam) w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach systemu Google Adsense.

Reklama Google AdWords

Oznacza to, że reklamy Twoich produktów i usług mogą wyświetlać się w wyszukiwarce, gdy internauta (potencjalny klient) wpisze charakterystyczne i ważne dla Twojej branży wyrażenie, tak zwane słowo kluczowe. Reklamy mogą się wyświetlać również na wielu innych stronach internetowych współpracujących z Google (np. YouTube), w postaci linków czy banerów reklamowych.

AdWords na YouTube

System reklamowy Google AdWords daje bardzo duże możliwości targetowania reklam. Możemy decydować czy chcemy aby nasze reklamy wyświetlały się tylko wtedy, gdy dany internauta znajduje się w danej lokalizacji (najlepsze rozwiązanie gdy świadczymy usługi lokalnie np. w danej miejscowości) czy na terenie całego kraju (np. sklepy internetowe). Możemy docierać do odbiorców na podstawie ich zainteresowań (reklama behawioralna), w końcu możemy wyświetlać reklamy wszystkim tym, którzy kiedyś weszli na naszą stronę (remarketing).
Innymi słowy system reklamowy Google AdWords daje ogromne możliwości reklamowe i pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy szukają naszych produktów i usług, bądź mają określone zainteresowania. Oczywiście, gdy nie zależy nam na określonej grupie docelowej. możemy również bombardować wszystkich internautów naszymi reklamami, np. w postaci banerów na stronach współpracujących.

Jak założyć konto Google AdWords?

Założenie konta reklamowego w systemie Google AdWords jest bardzo proste. Wystarczy przejść pod adres: adwords.google.com, podać swój e-mail, który będziemy używać do zarządzania kontem oraz adres witryny internetowej, którą chcemy reklamować w systemie. Mamy również możliwość zaznaczenia czy chcemy otrzymywać wskazówki dotyczące prowadzenia konta.
Jeżeli posiadasz już konto mailowe na Gmail’u zostaniesz poproszony o zalogowanie się, po którym pojawi się możliwość uruchomienia pierwszej kampanii. W przypadku posiadania innego adresu mailowego zostaniesz poproszony o założenie konta na Gmail’u.

Jak uruchomić pierwszą kampanię?

Po założeniu konta i zalogowaniu się, Twoim oczom powinien ukazać się poniższy obrazek:

Formularz kampanii AdWords

1. Zdecyduj, ile chcesz wydawać – w tym miejscu masz możliwość wyboru waluty (domyślnie będą to złotówki) oraz określenia dziennego budżetu. Jeżeli miesięcznie chcesz np. wydać maksymalnie 2000zł a reklamę planujesz mieć uruchomioną codziennie to Twój budżet dzienny będzie wynosił ok. 65zł.

2. Wybierz docelowych odbiorców
Lokalizacje – w tym miejscu masz możliwość określenia w jakich lokalizacjach mają się wyświetlać Twoje reklamy. Do wyboru masz cały świat (Wszystkie kraje i terytoria), domyślnie Polskę lub możliwość dokładniejszego określenia lokalizacji (Chcę wybrać samodzielnie). W przypadku trzeciej możliwości możesz również określić, które lokalizacje mają zostać wykluczone. Jeżeli chcesz np. uruchomić reklamy w całej Polsce z wyjątkiem Rzeszowa to możesz dodać Rzeszów jako miejscowość wykluczoną. Możesz również wybrać „Szukanie zaawansowane” i jeszcze dokładniej określić lokalizację:

lokalizacje

Szukanie zaawansowane umożliwia np. kierowanie reklam w danej miejscowości i w określonym promieniu. Na powyższym przykładzie wybrany jest Kraków + obszary w promieniu 20km. Aby uzyskać podobny efekt nalezy wejść w „Kierowanie w określonym promieniu”, wybrać miasto oraz wartość promienia. Takie rozwiązanie jest dobre dla firm lokalnych z okolicznym dowozem lub gdy Twoimi klientami mogą być osoby z pobliskich miejscowości.

lokalizacja 2

Decydując się na kierowanie w określonym promieniu również masz możliwość wykluczenia danych rejonów. Na powyższym przykładzie wybrany jest Kraków + obszary w promieniu 20km z wykluczeniem Skawiny.

Sieci – w tym miejscu masz możlwość wybrania, w których sieciach mają się wyświetlać Twoje reklamy. Sieć wyszukiwania to reklamy w wynikach wyszukiwania Google, natomiast sieć reklamowa to reklamy na witrynach współpracujących.

Słowa kluczowe – w tym miejscu określasz, po wpisaniu których słów kluczowych przez danego internautę ma się wyświetlić Twoja reklama. Przy zakładaniu nowego konta musiałeś podać adres strony, którą chcesz reklamować. W związku z tym system proponuje swoją listę słów kluczowych na podstawie analizy tematyki Twojego serwisu. Jeżeli lista słów kluczowych Ci nie odpowiada, możesz dodać własne. Więcej na temat doboru słów kluczowych przeczytacie we wpisie – Jak dobrać słowa kluczowe?

3. Ustaw stawkę
W tym miejscu określisz ile jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę. Im więcej jesteś w stanie wydać za kliknięcie tym prawdopodobieństwo, że Twoja reklama będzie wyświetlać się wyżej, jest większe. Oczywiście istnieją również inne czynniki wpływające na to, na której pozycji będzie wyświetlać się Twoja reklama ale to temat na osobny wpis.
Masz do wyboru ustawienie automatycznego ustalania stawek przez system Google AdWords (zaznaczone domyślnie) lub ustawienia stawki samodzielnie. Stawkę określasz dla wszystkich słów kluczowych, jednakże w późniejszym etapie będziesz miał możliwość zróżnicowania stawek dla danych wyrażeń.

4. Napisz reklamę
W tym miejscu określasz tekst swojej reklamy. Reklama dzieli się na 4 obszary: nagłówek (max 25 znaków), adres URL, który będzie się wyświetlał w tekście reklamy, oraz dwie linijki tekstu (max 35 znaków w linijce).

UWAGA – wyświetlany adres URL może się różnić od docelowego, do którego przekierowuje reklama. Stosowanie różnych adresów URL w tekście reklamy jest dobrym rozwiązaniem gdy Twój adres URL jest zbyt długi lub gdy chcesz w ten sposób przemycić słowo kluczowe, które dodatkowo może zachęcić do kliknięcia w reklamę.

Po kliknięciu „Zapisz i kontynuuj” zostaniesz przeniesiony na stronę do określenia metody płatności. Do wyboru masz płatności automatyczne (wymaga podania danych do karty) lub płatności ręczne.

Po uzupełnieniu danych i ich zapisaniu przechodzimy na stronę potwierdzającą ich poprawność. Po zaakceptowaniu regulaminu pojawia się informacja z danymi do przelewu (jeżeli wybrałeś płatności ręczne i transfer środków). Informacje warto zapisać ale jest również możliwość wrócenia do nich w późniejszym czasie. Po kliknięciu „Zakończ i utwórz reklamę” ładuje się nasze konto, w którym mamy już o wiele bardziej rozbudowane możliwości edycji ustawień. Reklama domyślnie ustawiona jest jako aktywna. Po zasileniu konta zostanie automatycznie uruchomiona.

Pamiętaj, że brak doświadczenia w prowadzeniu kampanii AdWords może narazić Cię na utratę pieniędzy. Doświadczona osoba zna sposoby na maksymalne obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę, wie jakie słowa kluczowe dobrać dla Twojego biznesu oraz na podstawie analizy wyników potrafi poprawnie dostosowywać ustawienia tak aby maksymalnie zwiększyć efektywność reklam.

banerblog
 

Rating: 4.4. From 7 votes.
Please wait...

Wyraź swoją opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *